Cartea de fata examineaza opera regizorului maghiar (de origine partial romana) Miklós Jancsó – creator, in anii ’60 si ’70, de forme cinematografice originale si greu confundabile, detinator, in aceeasi epoca, al unui statut de autor-vedeta in marile festivaluri de film.
O carte de idei despre cinema, urmarite pana la inevitabilele lor determinari politico-istorice..
Prin examinarea operei lui Jancsó – multa vreme un artist angajat politic (de partea unei revolutii mondiale anticapitaliste si a regenerarii asa-numitului „socialism real” din statele Europei de Est) –, cartea isi propune, de asemenea, sa problematize niste idei (despre relatia esteticului cu ideologicul, despre auctorialitate, canon s.a.) care in prezent se bucura de autoritatea unor dogme in cultura cinematografica romaneasca.
Cartea de fata examineaza opera regizorului maghiar (de origine partial romana) Miklós Jancsó – creator, in anii ’60 si ’70, de forme cinematografice originale si greu confundabile, detinator, in aceeasi epoca, al unui statut de autor-vedeta in marile festivaluri de film