Descriere YEO:
Pe YEO găsești Imersiv - Octavian Herta de la Letras, în categoria Romane.
Indiferent de nevoile tale, Imersiv - Octavian Herta din categoria Romane îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 26.1 Lei
Caracteristicile produsului Imersiv - Octavian Herta
- Brand: Letras
- Categoria: Romane
- Magazin: grupdzc.ro
- Ultima actualizare: 27-11-2024 01:44:15
Comandă Imersiv - Octavian Herta Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Imersiv - Octavian Herta de la grupdzc.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Octavian Herta este scriitor are talent are stil. Stilul face diferenta dintre un jurnalist si un scriitor. Inseamna si stilistica unei existente Sa zicem dupa Mihai Zamfir ca stilul este o modalitate recognoscibila in care un scriitor isi trateaza limba . Cartea asta este o papusa ruseasca in care fiecare poveste o contine pe urmatoarea intr-un perpetuu de-a v-ati ascunselea in care cautarea este doar pretext pentru jocul in sine. Si ca in orice matrioska exista papusa-mama povestea-far care trage dupa sine celelalte povesti nu doar insumandu-le ci si ordonandu-le justificandu-le existenta si calauzind cititorul de-a lungul intregului roman.
Imersiv poate fi inteles si ca o carte autobiografica desi contine o multitudine de aspecte fictive de la nume de personaje pana la intamplari care nu s-au petrecut niciodata cel putin nu in realitatea conventionala urmarind pe mai multe paliere narative povestea unei familii obisnuite din Pitestiul anilor 80 in care autorul devine rand pe rand observator si personaj dezvaluind si incifrand in acelasi timp elementele care descompun si recompun propria-i existenta dar si pe cele ale mamei tatalui fratelui ori bunicilor. Casnicia nefericita a parintilor dramele iniduale ale fiecaruia dintre ei bunicii perceputi ca refugiu pentru mama si copii o poveste de dragoste dintre o fetita cu gene lungi ca niste aripi de fluture nocturn si un baiat care se cauta pe sine regasindu-se uneori in carti alteori in vise o incercare esuata de iesire dintr-un labirint imposibil prietenia ca eterna reintoarcere arheologia unei copilarii recuperate din fragmente aparent disparate toate acestea sunt articulatii de mecanism si totodata povesti de sine statatoare. Aproape pe nesimtite asemenea unui constrictor nevazut povestea-mama se insinueaza printre povestile-fiice le mangaie acapareaza si ineluctabil le devoreaza intr-un joc dramatic pe care nimeni nu-l castiga. Romanul are pagini de memorie afectiva si se structureaza ca mimesis avand actanti existentele tatalui si a fiului a fiului a tatalui a mamei tulburator Evenimentele care duc spre finalul romanului o modalitate de opera aperta sunt o arhitectura o memorie de elemente pulsionale Se intalnesc epica naturii interioare cu natura exterioara in alti termeni natura naturata si natura naturans Diegeza trezeste un orizont de asteptare care persuadeaza ca mysterum fascinans cititorul catre un final al carui stil este dat de viziunea pluviala de imaginile dintr-o arhiva de filmologie istoria deceniului 8 de stilistica a imaginii Limbajul poetic instituie un dincolo un dincolo de istorie o atmosfera de origini o eliberare de frica Sunt evident topite bibliografii un artifex o sublimare de fluctuatiile iatrogeniei istorice Un dialog cu zeii recesivi o bucurie pentru totdeauna de a povesti incantatii din scandarile zorilor din fraza povestitorului fara nume sinteza de apolinic si dionisiac. Romanul se citeste figural si figurativ ca o fascinatie perpetua dincolo de placerea textului Spre fructele coapte brazdat de oboseala si lumina cu stil departe din nou de artificii Ar fi apoi de discutat despre tipologia receptarii personalitatii si scriiturii autorului. Are o receptare de viziune inedita din ceea ce inseamna energia plastica a cuvintelor coagulante. Este citit interpretat instituind fenomenul holistic al taumaturgiei niciodata cultivand tipologia proprietatii ci a imaginarului posesiunii viata cotidiana prinzand irizari de diferenta ontica. Nu incercati sa deosebiti fantasma de realitate nici scriitorul nu o poate face pana la capat. Cartea asta nu este nici una nici alta. Poate fi o usa daca vreti sa fie una. Poate fi un labirint in care intrarile si iesirile sunt mutate dintr-un loc in altul in deplina libertate. Ori poate fi un Nautilus ratacit in ocean prin ale carui nesfarsite hublouri cititorul priveste in maruntaiele unei lumi disparute intr-o imersiune la finalul careia nimic nu mai e la fel ca inainte. Prof. Dr. Ion Predescu critic si istoric literar