Tendinta glorificarii domniei lui Traian asupra Imperiului Roman a fost adesea predominanta si a dat o noua stralucire imaginii traditionale a lui Optimus Princeps drept cel mai bun si mai grozav dintre imparatii romani. (Karl Strobel).
Ca unii autori nu au fost dispusi sa recepteze literatura fundamentala publicata in limba germana adanceste si mai mult impresia indoielnica lasata de aceasta publicatie.
Unele contributii repeta lucruri demult cunoscute sau chiar lucruri depasite, uneori chiar din cele respinse ca incorecte.
Iese in evidenta si selectia foarte unilaterala si care nu reflecta stadiul cercetarii internationale a autorilor.
Creare l’Europa, Roma, 2017) ridica pretentia de a prezenta publicului, ca un fel de manual, toate aspectele persoanei, familiei, actiunilor, constructiilor etc., dar contributiile adesea foarte superficiale lasa pe dinafara toate aspectele critice, nu in ultimul rand catastrofa in care Traian a impins Imperiul prin razboiul sau de agresiune din Orient.
Construire l’Impero.
Catalogul care insotea aceasta expozitie (Traiano.
Traian este aici aratat ca un intemeietor al Imperiului si creator al Europei.
Construire l’Impero – Creare l’Europa” de la Roma (Museo dei Fori Imperiali 2017–2018).
O culme a acestei noi supra‑dimensionari si glorificari a fost atinsa in expozitia „Traiano.
Tendinta glorificarii domniei lui Traian asupra Imperiului Roman a fost adesea predominanta si a dat o noua stralucire imaginii traditionale a lui Optimus Princeps drept cel mai bun si mai grozav dintre imparatii romani