Unii cred ca rostul educatiei formale este pregatirea tinerilor pentru adaptarea lor la permanentele schimbari socio-economico-financiare si la ersele mode profesionale iar altii cred ca rostul acesteia este acela al reusitei la examenele si testarile nationale.
Schita pentru o pedagogie a curajului Posibile concluziiSummaryResumeBibliografieContentsTable des matieres.
Educatie aleatoriu incertitudine curajC.
Educatie control supunere curajB.
Educatia si curajulA.
Albert Einstein Capitolul IV.
Mahatma GandhiG.
Sigmund FreudF.
Friedrich NietzscheE.
Jean Jacques RousseauD.
Iisus din NazaretC.
Socrate din AtenaB.
Cateva intruchipari semnificative ale curajului A.
Curajul de a infrunta vulgaritatea Capitolul III.
Curajul de a daruiF.
Curajul de a gandi si actiona cumpatat cu rabdare intr o lume agitata grabita nelinistita zgomotoasaE.
Curajul de a ne urma uneori intuitiaD.
Curajul de a ne recunoaste imperfectiuneaC.
Curajul de a fi noi insineB.
Forme de manifestare ale curajuluiA.
Abordarea etic axiologica Capitolul II.
Abordarea psihologicaD.
Abordarea sociologicaC.
Abordarea filosoficaB.
Abordari ale curajuluiA.
Cuprins Introducere Capitolul I.
Este autor sau coautor al peste 20 de volume dintre care Grijile si ingrijorarile profesorului 2013 Introducere intr-o pedagogie a libertatii 1998 si In cautarea educatiei autentice 2002 . - Autorul Gabriel Albu este profesor universitar doctor la Departamentul Stiintele Educatiei al Facultatii de Litere si Stiinte din cadrul Universitatii Petrol-Gaze din Ploiesti.
Este pe cat de nobil pe atat de necesar sa urmarim fortificarea increderii in capacitatea lor de a lupta deschis si principial cu problemele ei impotriva obrazniciei diletantismului trivialitatii si arogantei si de a avea puterea sa respinga impostura si sa apere principiile sanatoase ale vietii.
Credem insa ca este momentul sa avem in vedere aceasta dimensiune a existentei si comportamentului nostru preocupandu-ne de formarea unor persoane curajoase in masura sa fie ele insele capabile sa infrunte demn provocarile vietii.
Este pe cat de curios pe atat de surprinzator faptul ca nu gasim in reteaua conceptuala a stiintelor educatiei curajul ca necesara preocupare in formarea tinerelor generatii.
Ne gandim foarte putin si foarte putini la stimularea curajului inidual ca sens primordial al educatiei.
Unii cred ca rostul educatiei formale este pregatirea tinerilor pentru adaptarea lor la permanentele schimbari socio-economico-financiare si la ersele mode profesionale iar altii cred ca rostul acesteia este acela al reusitei la examenele si testarile nationale