Alina Ion ne surprinde iarasi cu un nou instrument educational inovativ prin care, dupa ce anterior a construit mecanisme ale stimularii si dezvoltarii creativitatii narative in contexte de tip interogativ, activand astfel acel de ce? prin care orice copil isi creeaza un orizont de intampinare, acum se centreaza pe o alta dimensiune inefabila a inteligentei, aceea a valorilor, trairilor si angajamentelor emotionale.
Constantin Stoenescu. dr. -Prof.
Sunt convins ca subtilitatea si articulatiile fine ale instrumentului educational propus de Alina Ion il vor face sa fie dorit deopotriva de elevi si de profesorii lor.
De aceea, educatia pentru sustenabilitate nu este posibila fara constientizarea valorilor si internalizarea unor convingeri specifice care sunt expresia acelor virtuti pe care filosofii de azi le considera conditii prealabile ale unei etici a grijii.
In acest sens, o problematizare fara constientizare axiologica si angajare intentionala nu garanteaza succesul formativ si educational.
Ultimele doua decenii au consacrat o noua perspectiva indreptata spre explorarea aspectelor emotionale ale inteligentei si spre scoaterea la suprafata a valorilor tacite care configureaza normativ comportamente si atitudini.
Alina Ion ne surprinde iarasi cu un nou instrument educational inovativ prin care, dupa ce anterior a construit mecanisme ale stimularii si dezvoltarii creativitatii narative in contexte de tip interogativ, activand astfel acel de ce? prin care orice copil isi creeaza un orizont de intampinare, acum se centreaza pe o alta dimensiune inefabila a inteligentei, aceea a valorilor, trairilor si angajamentelor emotionale