Muzeul National de Arta al Romaniei continua seria expozitiilor dedicate operelor de arta restaurate.
Atunci s-au pierdut picturi apartinand Galeriei de Arta Europeana si Galeriei de Arta Romaneasca, printre care un Autoportret de mari dimensiuni al lui Theodor Aman..
Laboratorul de restaurare pictura de sevalet a fost aproape in intregime distrus, impreuna cu o parte din patrimoniul aflat in curs de restaurare.
Patrimoniul artistic, indeosebi cel aflat in expunere la acel moment, a suferit degradari ireversibile.
Proiectul este strans legat de rememorarea evenimentelor din decembrie 1989 in timpul carora Muzeul National de Arta al Romaniei a fost printre cele mai grav afectate, cu distrugeri ce au implicat structura cladirii si spatiile de expunere.
Prin expozitia din acest an dorim sa prezentam procesul laborios de restaurare a unor lucrari cu degradari atipice, rar intalnite in colectiile muzeale, care au afectat un numar important de picturi din Galeria de Arta Romaneasca Moderna a MNAR: tablourile deteriorate in timpul evenimentelor din decembrie 1989, fie prin impuscare, fie din cauza bucatilor de zidarie desprinse din peretii sfaramati de explozii, avand drept consecinta degradarea structurala a tuturor componentelor tablourilor (sasiu, suport, strat pictural, verni) cu pierderea unor suprafete de dimensiuni variabile din stratul pictural, uneori foarte dificil sau chiar imposibil de recuperat.
In primavara anului 2020 s-au implinit 30 de ani de la reluarea activitatii Laboratorului de restaurare pictura de sevalet al Muzeului National de Arta al Romaniei.
Anatomia restaurarii – opere de arta din patrimoniul MNAR (decembrie 2016 – aprilie 2017) si Laborator – Restaurarea picturilor vechilor maestri (iulie – septembrie 2018) au fost primele proiecte de succes.
Muzeul National de Arta al Romaniei continua seria expozitiilor dedicate operelor de arta restaurate