Descriere YEO:
Pe YEO găsești Legea pentru alegerea autoritatilor administratiei de la Universitara, în categoria Carti drept administrativ.
Indiferent de nevoile tale, Legea pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale comentata si adnotata ed. a 2-a revizuita completata si adaugita - Mihai Cristian Apostolache din categoria Carti drept administrativ îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 95.15 Lei
Caracteristicile produsului Legea pentru alegerea autoritatilor administratiei
- Brand: Universitara
- Categoria: Carti drept administrativ
- Magazin: grupdzc.ro
- Ultima actualizare: 14-08-2025 02:14:33
Comandă Legea pentru alegerea autoritatilor administratiei Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Legea pentru alegerea autoritatilor administratiei de la grupdzc.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Alegerile nodul gordian al oricarei democratii 1. Premise. O carte este un univers care iti deschide orizonturi spre viata spre invatatura spre evolutie spirituala si intelectuala. O carte despre alegeri indiferent ca ne referim la alegeri
locale sau generale deschide orizonturi spre democratie. O ajuta sa se consolideze acolo unde ea exista. Prefatam acum cea de-a doua editie a unei lucrari unice dupa stiinta noastra prin care se analizeaza prevederile Legii nr. 115 2015 privind alegerile
locale. Am facut acelasi lucru si cu prima editie si ne bucuram ca ea a fost bine primita ca s-a dovedit a fi utila cum suntem convinsi ca se va intampla si cu aceasta. Intre timp de la adoptarea legii si de la publicarea primei editii multe s-au petrecut atat in plan legislativ cat si ale existentei noastre iniduale si
publice. Avem in vedere mai intai perioada de pandemie care a afectat nu numai procesul electoral durata mandatelor ci si modul de organizare si functionare a
autoritatilor alese de comunitatile
locale deliberative si executive de la nivel local si judetean. Anul 2024 a fost unul in care au avut loc la aceeasi data de 9 iunie alegerile locale cu cele europarlamentare. Tentativa de a cumula cele doua tipuri de alegeri a mai existat in Romania insa Curtea Constitutionala a considerat-o contrara Legii fundamentale
pentru ca apoi sa se razgandeasca si sa aprecieze ca alegerile pot fi cumulate. In ceea ce ne priveste ne-am pronuntat constant in sensul contestarii acestor artificii care sunt de natura sa vicieze calitatea alegerilor. In egala masura in care ne-am pronuntat cu vehementa impotriva instabilitatii legislative care indiferent de materia pe care o vizeaza este daunatoare
pentru viata publica si
pentru democratie. Cu atat mai mult cu cat ea se manifesta in domeniul legislatiei electorale care este fundamentala pentru orice stat de drept ceea ce se reflecta cu prisosinta in patrimoniul electoral european dezvoltat prin practica statelor pe cale jurisprudentiala gratie Curtii Europene a Drepturilor Omului sau izvorat din documentele Comisiei Europene pentru Democratiei prin Drept Comisia de la Venetia cum se exprima autorul acestei lucrari in partea ei introductiva. Fluctuatia legislativa ca si continutul deficitar al legislatiei adoptate in materie electorala precum si succesiunea acesteia au determinat Curtea Constitutionala sa adopte 24 de decizii referitoare numai la anumite dispozitii din
Legea nr. 115 2015 cum aflam din lucrarea pe care o prefatam. Atragem si cu aceasta ocazie atentia asupra semnificatiei art. 115 alin. 6 din Constitutie care enumera anumite restrictii si interdictii respectiv materii in care ordonantele de urgenta nu au voie sa reglementeze. Intre acestea se afla si interdictia de a afecta drepturile libertatile si indatoririle prevazute de Constitutie dupa care urmeaza drepturile electorale. Avand in vedere ca si drepturile electorale sunt tot drepturi fundamentale in mod firesc am putea considera ca avem de-a face cu o redundanta. Si totusi intrebandu-ne de ce legiuitorul a tinut sa le mentioneze separat raspunsul este acela al semnificatiei acestor drepturi care le situeaza pe o pozitie privilegiata fata de altele ceea ce a determinat legiuitorul constituant sa le mentioneze separat. Si cu toate acestea putem constata ca ploua cu ordonante de urgenta inclusiv in domeniul drepturilor electorale ceea ce practic goleste de continut norma constitutionala. 2. Legitimitatea unei noi editii. Intr-un asemenea iures legislativ este firesc ca sa se resimta nevoia unei noi editii a lucrarii domnului
Mihai Cristian Apostolache. Ea a venit la timp a trecut un an de la ultimul ciclu electoral al alegerilor locale lucrurile s-au mai asezat legislatia s-a oprit si ea cel putin o anumita perioada astfel ca era momentul analizei si al concluziilor . Al criticilor care nota bene sunt constructive nu sterile cum se mai intampla prea adeseori in doctrina cu mai multe sau mai putine pretentii legitime. Ultimii ani au demonstrat din pacate o veritabila furie a legiuitorului in a identifica solutii care sunt suscep