Literatie 2.0 Citim, intelegem, ne informam! Clasa a II-a.
Activitatile sunt adaptate dupa teorii din volume de referinta in domeniul literatiei (de exemplu: Handbook on the Science of Early Literacy, The Guilford Press, New York, London, 2023
Onojescu, Monica, Pamfil, Alina (coord.), Literatia: cadre conceptuale si rezolvari didactice: simpozionul national de didactica a limbii si literaturii romane, Editura Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca, 2012)..
Permanent sunt activitati de autoreglare a citirii prin fise cu caracter metacognitiv.
Auxiliarul propune si doua capitole dedicate lumii din jur a elevilor, cu sarcini de lucru care cresc treptat gradul de complexitate si de dificultate.
In fiecare unitate formam toate subcomponentele acestei competente, de la simplu la complex: •ascultarea unui text audio si intelegerea lui; • vizualizarea unor imagini si intelegerea lor; • citirea unor enunturi scurte, in succesiune prin utilizarea unor cuvinte cu aceleasi grupuri de sunete; • ascultarea si vizualizarea prin apelul la capacitatea de a inferentia.
Caietul elevului Auxiliarul dezvolta competenta de citire si de intelegere a textelor nonfictionale pe care le prevede programa de Clasa I si a II-a.
Literatie 2.0 Citim, intelegem, ne informam! Clasa a II-a