Marius Jurca face parte din acea categorie rara de artisti care combina cu un firesc remarcabil imaginarul cu rationalul, hazardul cu predeterminarea, subiectivitatea actiunii cu sistematizarea informatiei.
Horea Avram.
Captate succesiv in diferite perioade de timp, datele formeaza un soi de „matrici” sau, asa cum artistul le denumeste recent, „Tipare identitare” (Identity Patterns) al caror titlu este format de o serie de cifre care reprezinta momentul creatiei (ziua, luna si anul).
Imaginile astfel generate – prezentate pe panouri scrise manual, sau ca informatie digitala pe ecrane, proiectii, ori dispozitive mobile – sunt de fapt produsele decriptarii vizuale a unei amprente generice specifice activitatii psihice personale, manifestata fizic prin alegerea unor cifre si culori sau crearea unor pattern-uri alfa-numerice, transpuse in imagine prin intermediul unui cifru (al unui algoritm conceptual).
Arta lui este in esenta un „joc” al codificarilor, al masuratorilor si al clasificarilor miilor de date pe care le genereaza artistul sau publicul si al variatelor modalitati de a vizualiza aceste baze de date.
Marius Jurca face parte din acea categorie rara de artisti care combina cu un firesc remarcabil imaginarul cu rationalul, hazardul cu predeterminarea, subiectivitatea actiunii cu sistematizarea informatiei