„Titlul acestei carti, imprumutat din textul lui Emil Cioran Mon pays, rezuma cel mai bine valtoarea anilor ’30 in Romania, acea epoca a «martirilor sangerosi» sau a «visatorilor sanghinari», intemeietori ai unei «miscari crude, amestec de preistorie si profetie, de Mistica a rugaciunii si a revolverului».
Numar pagini:240Dimensiuni:13x20cmTip coperta:NecartonataAn aparitie:2017Autor: Tatiana Bran Niculescu.
Mistere, ciudatenii, uimiri (Humanitas, 2019) si a ingrijit volumul Maria, regina Romaniei, Ganduri pentru vremuri grele (Humanitas, 2020).
Despre sex si identitate (Humanitas, 2017) si Cartea intamplarilor.
A coordonat volumele colective Iubirea din oglinda.
A debutat in literatura cu romanul Spovedanie la Tanacu (Humanitas, 2006), urmat de Noptile Patriarhului, Povestea domnitei Marina si a basarabeanului necunoscut, Taierea fecioarelor.
Ultima dorinta (Humanitas, 2015, 2016, 2018, 2020).
Viata lui Corneliu Zelea Codreanu (bestseller Humanitas, 2017)
Mihai I, ultimul rege al romanilor (Humanitas, 2016, 2020)
Regina Maria.
Viata lui Arsenie Boca (Humanitas, 2018)
Mistica rugaciunii si a revolverului.
Carol II si Elena Lupescu dincolo de barfe si clisee (bestseller Humanitas, 2019)
Ei ma considera facator de minuni.
Viata lui Nae Ionescu (bestseller Humanitas, 2020)
Regele si Duduia.
A publicat la Editura Humanitas: Seducatorul domn Nae.
Reconstituind chipul unei epoci care a amestecat religia cu politica si a sfarsit in sange si barbarie, aceasta carte incearca sa-l redea pe Corneliu Zelea Codreanu trecutului si istoriei.“ — Tatiana Niculescu Tatiana Niculescu este scriitoarea care a introdus in literatura romana contemporana genul biografiei.
Povestea lui Corneliu Zelea Codreanu nu poate fi inteleasa in afara contextului istoric in care acesta a trait, a oamenilor pe care i-a cunoscut, a scolilor prin care a trecut, a experienţelor pe care le-a parcurs, a lecturilor care l-au format si a unei Europe ravasite, aflate între doua razboaie devastatoare şi în căutarea unei speranţe de supravieţuire.
O epoca, spune Cioran, care «fusese intemeiata pe idei feroce» si care «a disparut in ferocitate». „Titlul acestei carti, imprumutat din textul lui Emil Cioran Mon pays, rezuma cel mai bine valtoarea anilor ’30 in Romania, acea epoca a «martirilor sangerosi» sau a «visatorilor sanghinari», intemeietori ai unei «miscari crude, amestec de preistorie si profetie, de Mistica a rugaciunii si a revolverului»