Bhagavad-Gita este un dialog intre Narayana, Sinele Suprem, si Arjuna, Sinele intrupat, pe care Narayana doreste sa il ilumineze.
Lumea in care traim este o lume teribila, periculoasa s. Universul, aidoma trupurilor noastre, este caracterizat de o activitate extraordinara, plina de conflicte si lupte.
Nimeni nu poate pretinde ca este in intregime non-violent, daca nu a experimentat niciodata violenta.
Chiar si in interiorul corpului nostru fizic pare sa se duca o lupta continua intre fortele atacatoare ale germenilor, bolilor, batranetii si mortii, si organismul care se apara in permanenta si cauta cu vitejie sa reziste si sa protejeze citadela trupului, lupta pe care o castiga la inceput si pe care o pierde, intr-un sfarsit.
Tulburati si sfasiati intre aceste doua forte de neimpacat din propria noastra natura, adesea nu stim ce anume sa facem.
In fiecare clipa suntem fortati sa luam o decizie, ori alta.
Aidoma lui Arjuna, si noi suntem asezati in acest tinut pustiu, situat intre cele doua forte opuse, intrebandu-ne cum am putea sa ne conducem mai bine carul de lupta printre ele, astfel incat sa fim victoriosi.
Fortele raului, asa cum sunt ele prezentate in Mahabharata, par sa fie cu mult mai puternice decat fortele binelui, si este evident doar o aparenta.
Viata este adeseori un camp de lupta intre fortele binelui si raului, iar fiinta umana este asezata in centrul acestui camp, care este cand strabatut de bine, cand inecat de rau.
Razboiul si distrugerea nu sunt, bineinteles, de dorit, insa atunci cand sunt inevitabile, ele par sa fie principiul nu doar al vietii noastre materiale, ci si al vietii noastre spirituale.
Armonia trebuie sa fie urmarita si obtinuta chiar si atunci cand trebuie sa trecem prin vremuri de discordie. Pana cand nu avem curajul sa acceptam existenta asa cum este ea, nu vom fi niciodata capabili sa gasim solutii la cererile ei, adesea conflictuale.
Filosofia Bhagavad Gita-ei nu este pentru cei slabi ori lasi, carora le este teama sa priveasca viata in fata, asa cum este ea.
In fapt, aceasta filosofie nu este destinata spre studiu copiilor de gradinita, ci acelora care au absolvit universitatea vietii spirituale si care au avut curajul sa accepte ca, desi binele a fost creat de Dumnezeu, atat binele, cat si raul se afla in puterea lui Dumnezeu.
Din acest punct de vedere, hinduismul este unic in istoria religiilor, deoarece nu cauta sa propovaduiasca un sentimentalism etic care accepta sa priveasca asupra naturii ca fiind doar buna si frumoasa — care se revarsa din forma binevoitoare a lui Lakshmi -, dar care refuza sa ii accepte masca teribila si fioroasa - ceea ce ne inspaimanta pe chipul lui Kali.
A accepta o parte si a o nega pe cealalta este destul de lipsit de spirit practic. Fragment: Dar viata este o moneda cu doua fete.
Locuieste in ashrama-ul Vanamali din Rishikesh, in nordul Indiei.
Mataji Devi este fondatoarea si presedinta organizatiei Vanamali Gita Yoga Ashram Trust, dedicata raspandirii intelepciunii Sanatana Dharma si realizarii de acte caritabile pentru copii.
Aceasta ghirlanda este purtata in mod traditional de catre Vishnu/Krishna. Cartea ne inspira sa traim in unitate, iubire si comuniune permanenta cu Divinitatea. In traducere romaneasca, Vanamali semnifica o ghirlanda de flori salbatice dintre care tulsi (busuiocul indian) este de baza.
Ni se prezinta solutia spirituala corecta prin aplicarea invataturilor din Bhagavad Gita pentru fiecare problema ce ar putea sa apara. Structurata ca o serie de discursuri asupra celor optsprezece capitole ale lucrarii fundamentale Bhagavad-Gita, ,,Nitya Yoga reprezinta totodata un ghid practic pentru a ne elibera din suferintele vietii cotidiene, oferindu-ne perspectiva intrarii permanente in gloria divina.
Dialogul are loc in cadrul grandioasei epopei Mahabharata, binecuvantand cititorii cu nectarul etern al filosofiei advaita, cea care alunga suferintele existentei fiintelor umane.
Traditia ne spune ca acest dialog a fost scris cu slove de catre Vyasa, un intelept din vechime, renumit pentru cunoasterea sa.
Bhagavad-Gita este un dialog intre Narayana, Sinele Suprem, si Arjuna, Sinele intrupat, pe care Narayana doreste sa il ilumineze