Cartea nu e doar o reconstituire a principalelor momente ale posteritatii lui Lovinescu nu e doar un gest de bilant de privire peste umar de explicare sau justificare a propriului program critic asa cum proceda insusi Lovinescu in Memorii .
Paradoxal aceasta a fost cea mai buna perioada a posteritatii sale critice cea dintre 1965 si 1989 cand directia a fost cea corecta in pofida unor atentate la autonomia esteticului orchestrate de Partid cazul protocronismului ..
A revenit gratie generatiei criticilor saizecisti Eugen Simion are un merit aparte cu monografia pe care i-a dedicat-o in 1971 care si l-au fixat alaturi de Mariorescu si Calinescu drept model.
Cand programul sau a devenit castigator cand literatura i-a confirmat teoriile cand s-a asezat conform directiei sale spre modernitate a venit comunismul care l-a interzis decenii la rand.
Calinescu.
Posteritatea sa a fost una accidentata adesea dramatica la inceput l-au contestat contemporani precum Iorga si traditionalistii dar si unii autori iesiti din cenaclul sau l-a contestat vehement nu o data marele rival G.
Lovinescu este un simbol al devotamentului pentru estetic.
Autorul defineste transant miezul discutiei autonomia esteticului reprezinta principala problema a criticii literare renuntand la autonomia esteticului renuntam in fapt la literatura .
Este si asta dar e mai ales o provocare.
Cartea nu e doar o reconstituire a principalelor momente ale posteritatii lui Lovinescu nu e doar un gest de bilant de privire peste umar de explicare sau justificare a propriului program critic asa cum proceda insusi Lovinescu in Memorii