Descriere YEO:
Pe YEO găsești Problema mantuirii in Faust al de la Sens, în categoria Diverse.
Indiferent de nevoile tale, Problema mantuirii in Faust al lui Goethe - Nae Ionescu din categoria Diverse îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 32.3 Lei
Caracteristicile produsului Problema mantuirii in Faust al
- Brand: Sens
- Categoria: Diverse
- Magazin: grupdzc.ro
- Ultima actualizare: 20-12-2024 01:34:29
Comandă Problema mantuirii in Faust al Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Problema mantuirii in Faust al de la grupdzc.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Nae
Ionescu ia ca punct de pornire personajul
Faust al lui
Goethe pentru o noua dezbatere asupra problemei
mantuirii omului. Datorita potentialului ei de crestere in constiinta noastra am inclus aceasta carte in Colectia Log s spermatik s. Avem aici o imagine clara a modului metodic si original de gandire al filosofului roman. Fragment
Problema mantuirii in
Faust al lui
Goethe II. PROBLEMA MANTUIRII Primul termen al
mantuirii caderea in pacat Doua conceptii despre pacat crestinismul si iudaismul Excurs Pelagius si Origen Al doilea termen al mantuirii ridicarea din pacat 1.
Problema salvarii inseamna intr-un limbaj mai romanesc incercarea omului de a se mantui. Preocuparea aceasta de a se mantui nu poate sa o aiba omul decat in momentul in care el are constiinta caderii constiinta inferioritatii lui fata de ceea ce ar putea sa fie. In constiinta caderii omului se afla iarasi un moment foarte necesar in aceasta punere a problemei mantuirii caci pentru ca un om sa se poata mantui insemneaza ca el trebuie sa fie in esenta mai bun decat este actualmente adica sa existe in el posibilitati de ridicare morala si de ridicare metafizica adica omul se recunoaste in adevar pe o treapta inferioara de viata spirituala dar aceasta treapta inferioara de viata spirituala nu determina propriu-zis insasi esenta lui el nu este pentru vecie asa cum este ci are posibilitatea de a deveni mai bun posibilitate garantata oarecum in inchipuirea omului obisnuit de faptul ca odata el a fost asa cum ar trebui sa fie sau cum ar vrea sa fie. Vasazica problema aceasta a mantuirii presupune o stare inferioara care nu este starea lui naturala ci starea in care a ajuns gratie unor imprejurari oarecare. Prin urmare omul a fost intr-un anumit moment bun si a incetat sa fie bun aceasta insemneaza ca omul a cazut. Un termen prin urmare al problemei acesteia a mantuirii este reaua stare sau starea de inferioritate dezagregarea spirituala a omului dezagregare intamplata in cursul istoriei. Al doilea termen trebuie sa fie pozitia ultima catre care se indreapta acest om in necesitatea in tendinta lui de a se mantui. Despre aceasta insa mai tarziu. Deocamdata sa discutam prima parte. 2. In mentalitatea noastra europeana care este stapanita in structura ei intima de religiozitatea crestina aceasta cadere a omului este intr-adevar teoretizata. Ce insemneaza aceasta In crestinism este teoretizata printr-un mit mitul caderii omului in pacat. Adam si Eva au mancat marul din pomul cunostintei si prin urmare au decazut din situatia in care erau. Spun insa ca aceasta teoretizare este exprimata printr-un mit. De ce printr-un mit Pentru ca propriu-zis aceasta poveste a pacatului originar nu poate sa fie luata in intelesul acesta literal si o sa vedem imediat de ce. Dv. poate ca ati auzit ca exista mai multe posibilitati de interpretare a acestui mit al pacatului originar este o forma literala si este o alta forma care intelege prin acest pacat originar numai un simbol. Forma literala este aproape pozitiva. Acela care a exprimat-o in formula cea mai pregnanta este Sfantul Augustin peccatum est dictum vel factum vel concubitu contra legem aeternam pacatul ar fi vorba sau fapta sau dorinta impotriva legii eterne .