Philippe Beaussant este unul dintre promotorii miscarii de redescoperire a codurilor si practicilor interpretative ale muzicii vechi europene si ale teatrului secolelor al XVII-lea si al XVIII-lea.
Astfel, toate atitudinile si actiunile de desfigurare a capodoperelor, care se comit, de o vreme incoace, in arta - devenita industrie - a spectacolului, constituie un fenomen de "imbolnavire a scenei"..
In limba franceza, femininul malsaine are intelesul de "vatamatoare" sau "bolnava".
Efectul de omonimie - malscene / malsaine - face ca in aceasta formula sa fie cuprins mesajul intregii carti.
Pentru acest tip de abuzuri spectaculare, Beaussant lanseaza o sintagma foarte reusita, aceea de malscene.
Obsesia originalitatii si a actualizarii cu orice pret a unor opere clasice a dus la aparitia unor montari scenice deformatoare, vadit inadecvate.
Din aceasta perspectiva a initiatului, cartea de fata este o radiografie a starii de deriziune in care se afla opera si teatrul la ora actuala, in intreaga lume.
Philippe Beaussant este unul dintre promotorii miscarii de redescoperire a codurilor si practicilor interpretative ale muzicii vechi europene si ale teatrului secolelor al XVII-lea si al XVIII-lea