Să afirmi, în cultura noastră, că icoana mărturisește despre adevărul lui Hristos întrupat - adică mort și înviat - , despre Cel care ne oferă o viață nouă în Biserică, nu mai este atât de șic, nici atât de savant, parcă nu mai dă atât de bine, de aici provine și reticența multora în a aborda icoana din punct de vedere teologic.
Stephane Bigham.
Odată ce am ajuns să înțelegem astfel icoana, știm că studiile teologice nu sunt numai binevenite, ci și necesare.
Icoana trebuie înțeleasă din interior; ea trebuie să fie o expresie a credinței noastre, nu doar obiectul cercetărilor noastre.
Dar noi, cei care ne aflăm în tradiția Bisericii, Biserica Ortodoxă, care a creat icoana și a înzestrat-o cu viziunea sa de credință teologică și dogmatică, știm că nu este suficient să cunoaștem tehnicile artistice ale pictării icoanei, nici dezvoltarea istorică a acestei arte.
Să afirmi, în cultura noastră, că icoana mărturisește despre adevărul lui Hristos întrupat - adică mort și înviat - , despre Cel care ne oferă o viață nouă în Biserică, nu mai este atât de șic, nici atât de savant, parcă nu mai dă atât de bine, de aici provine și reticența multora în a aborda icoana din punct de vedere teologic