La mijlocul secolului al XIX-lea arta romaneasca iesea din perioada postbizantinismului si intra hotarat intr-o noua epoca, a occidentalizarii.
Rezultat al colaborarii cu muzeele nationale din Bucuresti (MNAR, MMB, MNIR) si cu muzeele judetene de arta (Tulcea, Constanta, Craiova, Mures, Prahova, Sibiu, Cluj-Napoca, Arad, Iasi, Bacau), reproducerile din album intregesc fericit tabloul vietii si operei celui considerat, de catre istoricul de arta George Oprescu, cel mai cultivat pictor roman, gratie educatiei sale realizate in cele mai bune scoli ale momentului, lecturilor sale din autorii antici, dar si moderni, si culturii sale referitoare la arta plastica si la muzica europeana..
Este vorba despre pictorul Theodor Aman, pe care il veti descoperi, in 152 de pagini, prin ochii istoricului de arta Elena Olariu.
In acest moment crucial, incepe sa se afirme personalitatea grandioasa a celui care a contribuit decisiv la transformarea artei romanesti.
Pictura de sevalet, cu toate genurile sale, incepea sa fie apreciata de elita romaneasca, care-si va redecora resedintele dupa modelul oferit de aristocratia si de marea burghezie din vestul Europei.
La mijlocul secolului al XIX-lea arta romaneasca iesea din perioada postbizantinismului si intra hotarat intr-o noua epoca, a occidentalizarii