Nici nu știu ce să laud prima dată: faptul că, nefiind concepute după același tipic, textele din Ursulețul lui Freud au tensiunea unor proze-episoade-capitole-de-roman, un roman-fluviu despre cărți și cititori deopotrivă.
N-are importanță că au succes la public și la critica cu lampion roșu, am învățat că lumea e moartă după indecențe, în consecință indivizii scriu ca ieșiți d. Și rezistenți, nici un insecticid critic nu-i distruge, devin și mai vioi dacă-s făcuți pulbere, problema e că-s lăudați.
Saltimbancii mi-a venit în minte datorită chemării celor mai mulți scriitori prezenți aici, pe care nu o conștientizează: sînt niște circari erotici. Însă, mai presus de orice, ne arată un paradox: acela că și literatura proastă are un rost pe lume poate produce o literatură de cea mai bună calitate, cum e cea din Ursulețul lui Freud.
Razvan NastaseÎntotdeauna îmi este dificil să aleg titlul unui volum, aici am oscilat între Farmecul înclinat sau rampant, sau bleg al pornografiei, Farmecul electrocutat al pornografiei mă obsedează Buñuel de cînd a tăiat cu briciul ochiul unei brunete tinere și elastice, acum, datorită hipertehnologiei femeia vede în 4D, însă a ajuns țeapănă, Orgasmul sună întotdeauna de nouă ori alături și Spitalul de literatură, avînd în vedere că-i o carte pentru copii.
Scrisul lui Răzvan Petrescu aici, poate mai evident decît în alte părți îți ia ochii, dar nu o face prin brizbrizuri stilistice ar fi prea la îndemînă!, ci prin inteligența vie, zdrobitoare, cu care e greu să ții pasul.
Florina PîrjolRăzvan Petrescu știe să-și țină foarte bine în frîu ritmul scrierii, păstrează mereu cititorul cu sufletul la gură, apelează constant la sarcasm, face paralele cînd savante, cînd hazlii, fără a fi sub nici o formă prețios.
Sau faptul că umorul e de cea mai bună calitate, așa că, de multe ori, te trezești că ți-au dat lacrimile de rîs citind.
Așadar, nu te plictisești nici o clipă, ești mereu în tensiune, vrei să știi ce urmează.
Nici nu știu ce să laud prima dată: faptul că, nefiind concepute după același tipic, textele din Ursulețul lui Freud au tensiunea unor proze-episoade-capitole-de-roman, un roman-fluviu despre cărți și cititori deopotrivă