Cartea de fata se adreseaza profesorilor care vor sa propuna un optional de lectura sau sa initieze un atelier/ cerc de lectura ori sa ofere exercitii suplimentare pentru implementarea eficace a curriculumului si elevilor capabili de performanta care (nu) au descoperit ce frumoasa este literatura.
Cititor implicit (Wolfgang Iser) sau cititor model (Umberto Eco), cititor prezumtiv sau ideal, cititor vizat sau virtual, cooperativ, cititor naiv sau competent, cititor critic sau cititor expert, cititor „alter ego” (Cornea 1998: 61), cititorul – aceasta instanta atat de comentata in ultimul timp – continua sa genereze intrebari, probleme de definire si intelegere.
Credem ca adevaratul cititor (adica activ, implicat) trebuie pus in relatie cu sensul care corespunde, in viziunea lui Eugeniu Coseriu, nivelului discursului/ textului (vorbirea in cazul concret, care se produce pentru anumite scopuri)..
Cartea de fata se adreseaza profesorilor care vor sa propuna un optional de lectura sau sa initieze un atelier/ cerc de lectura ori sa ofere exercitii suplimentare pentru implementarea eficace a curriculumului si elevilor capabili de performanta care (nu) au descoperit ce frumoasa este literatura.
Cititor implicit (Wolfgang Iser) sau cititor model (Umberto Eco), cititor prezumtiv sau ideal, cititor vizat sau virtual, cooperativ, cititor naiv sau competent, cititor critic sau cititor expert, cititor „alter ego” (Cornea 1998: 61), cititorul – aceasta instanta atat de comentata in ultimul timp – continua sa genereze intrebari, probleme de definire si intelegere.
Credem ca adevaratul cititor (adica activ, implicat) trebuie pus in relatie cu sensul care corespunde, in viziunea lui Eugeniu Coseriu, nivelului discursului/ textului (vorbirea in cazul concret, care se produce pentru anumite scopuri).