La treizeci şi şase de ani, Keiko Furukura are toate atuurile tipice ale unei femei-paria în societatea japoneză: lucrează de optsprezece ani cu jumătate de normă într-un minimarket, într-o suburbie a capitalei nipone, este necăsătorită, n-a avut niciodată un iubit şi nu se poate lăuda cu nici o experienţă sexuală.
Un amestec perfect dozat de umor spumos, sarcasm şi autoironie, Femeia minimarket le oferă cititorilor o radiografie actuală a mentalului social japonez. În încercarea de a se vindeca de inadaptabilitatea la tiparele sociale, începe o relaţie stranie cu Shiraha, un fost coleg de muncă, misogin înverşunat, el însuşi inadaptat la exigenţele societăţii nipone.
Metamorfozată, din cauza rutinei zilnice, într-un amalgam incontrolabil de ticuri verbale, gesturi mecanice, blazare şi oboseală cronică, Keiko ajunge să facă faţă din ce în ce mai greu presiunilor familiei şi prietenilor de a-şi asuma un mariaj şi un contract cu normă întreagă la o companie de top, alegeri ce i-ar garanta statutul de femeie normală şi decentă .
La treizeci şi şase de ani, Keiko Furukura are toate atuurile tipice ale unei femei-paria în societatea japoneză: lucrează de optsprezece ani cu jumătate de normă într-un minimarket, într-o suburbie a capitalei nipone, este necăsătorită, n-a avut niciodată un iubit şi nu se poate lăuda cu nici o experienţă sexuală