ContextMulte organizatii se lauda si se mandresc cu numarul de angajati, si cu certitudine, numarul angajatilor vorbeste despre dimensiunea unei companii dar adevarul este ca nu numarul de angajati este o masura a succesului cat numarul celor implicati si care contribuie activ la reusita organizatiei.
Deficitul de forta de munca este in crestere, mai ales pe segmentul de muncitori calificati, specialisti....
Dar in primul rand, trebuie luate in calcul beneficiile de a avea angajati motivati: costuri mai mici cu recrutarea si formarea personalului, crestere satisfactie clienti, vanzari mai mari, climat intern pozitiv, brand de angajator, productivitatea muncii crescuta, marja de profit si profit mai mari.
Cui ne adresamProblematica motivarii angajatilor este una de larg interes avand in vedere dinamica si complexitatea lumii in care traim si faptul ca ne aflam in plin razboi pentru talente.
Engagement-ul este o consecinta a actiunilor companiei si asta trebuie subliniat, pentru ca arata clar cui ii apartine responsabilitatea crearii unui mediu de lucru motivant.
Angajatii vor sa fie motivati si fericiti la locul de munca! Una dintre consecintele importante ale teoriilor despre motivare in organizatii este aceea ca asaza in mod corect responsabilitatea pentru engagement in sarcina organizatiei.
Starea de nemultumire reprezinta de fapt esecul politicilor de motivare ale companiei, nu starea de fapt si starea in care angajatii isi doresc sa fie.
Iata de ce Motivarea angajatilor este un proces continuu care trebuie sa aiba loc zi de zi, saptamana de saptamana si luna de luna.
Din ratiuni operationale, companiile ajung sa se ocupe mai degraba de organizarea si administrarea proceselor curente decat de Motivarea oamenilor.
Situatia economica se schimba, adesea brusc si radical (de exemplu criza financiara din 2008/2009 si ori cea provocata de Pandemia de COVID-19).
Piata se schimba, apar mereu provocari sau noi concurenti.
Echipele se schimba, pleaca unii, vin altii si asta afecteaza la randul sau starea psihologica in companie.
Oamenii se schimba cu trecerea timpului si cu fiecare experienta traita, nu raman aceiasi, au loc diverse evenimente de viata (finalizarea unor studii, nasterea unui copil, etc.), apar noi nevoi si asteptari.
Este datoria si misiunea companiei sa gaseasca mijloacele si solutiile pentru Motivarea propriilor angajati!(2) Motivarea angajatilor nu se face odata pentru totdeauna.
Din contra, tinde mereu sa scada, daca nu sunt intreprinse masuri active de sustinere.
Engagement-ul nu este un dat apriori si nu se situeaza implicit la un nivel inalt.
Dar trebuie spus:(1) Motivarea oamenilor nu se intampla de la sine.
Cel mai adesea, daca este ceva ce companiile ignora este exact partea de motivare, care se considera implicita, ca si cum aceasta ar trebui sa vina ”la pachet” odata cu semnarea contractului de munca.
Ce daca deci avem un numar mare de angajati daca dintr-o suta de oameni, doar treizeci dau (tot) ce au mai bun pentru companie? O companie are nevoie de toti angajatii sai pentru a avea succes intr-o piata competitiva nu doar de cei 30% care sunt engaged.
Diverse studii arata ca in medie doar 30% - 40% dintre angajatii unei companii sunt motivati.
ContextMulte organizatii se lauda si se mandresc cu numarul de angajati, si cu certitudine, numarul angajatilor vorbeste despre dimensiunea unei companii dar adevarul este ca nu numarul de angajati este o masura a succesului cat numarul celor implicati si care contribuie activ la reusita organizatiei