Oamenii ar trebui sa poata face un efort asupra lor insisi, sa invete virtutile meditatiei constiente, calitatile efortului si de asemenea neajunsurile orbirilor voluntare si ale comoditatii. - Nemurire - Capitolul 7 - Individ si Viagi.
Aceasta fuga fluctuanta,, cu sens unic, a vietii peste orice prezent in viitorul obscur, fara de sfarsit, este fenomenul cel mai colosal pe care-1 cunoastem.
El apartine unui viitor pe care nu va apuca sa-1 traiasca.
Omul matur nu vede in existenta sa personala ultimul lucru, el isi recunoaste Sensul in ceea ce va veni dupa el si simte imperativul de a continua aceasta existenta intr-o forma oarecare.
Orice stadiu al vietii aspira a fi depasit, indivizii infloresc, se prapadesc, se asociaza, se scindeaza, se pierd in sinteze superioare si se separa intr-o frenetica schimbare.
Toata viata, astfel, este o stradanie irezistibila indreptata spre inainte, fara odihna si fara preget. - Maurice Boucher Sensul oricarei vieti prezente rezida in ceea ce va veni dupa ea.
Teoria si practica devin astfel inseparabile, iar viata superioara este astfel una singura.
Keyserling ne cere o redresare a constiintei si a gandirii, o anumita atitudine spirituala in care cunoasterea si viata se topesc una intr-alta si unde inteligenta nu ramane doar spectatoare, ci se angajeaza cu toata responsabilitatea amestecandu-se cu destinul omului.
Avem nevoie de o remaniere a ordinii launtrice, avem nevoie sa ne cream o noua viziune si organe noi pentru a vedea si a putea explora si o alta dimensiune a vietii, cea interioara.
Oamenii ar trebui sa poata face un efort asupra lor insisi, sa invete virtutile meditatiei constiente, calitatile efortului si de asemenea neajunsurile orbirilor voluntare si ale comoditatii