Toate cele cinci capitole ale cartii sustin vocatia de pedagog a lui Simion Mehedinti, care este preocupat de dezvoltarea invatamantului romanesc, plecand de la elaborarea unei teorii si a unei politici educationale bazate pe valoarea muncii.
O lectie si pentru prezent, astfel incat orice "Curriculum National" sa se raporteze la valorile centrale ale educatiei, munca, iubirea si credinta....
Este ceea ce trebuie sa sustina educatorul deoarece "scoala este cum este profesorul".
Autoarea surprinde acest aspect cu rigurozitate, in masura in care reliefeaza efortul intreprins de Simion Mehedinti pentru "lucru de capetenie" in invatamantul romanesc, posibil doar atunci cand se asigura - prin munca de calitate - legatura dintre vorbe si fapte, intre teorie si practica.
Munca este valoarea centrala a existentei omului, este premisa si incununarea educatiei, este "metoda metodelor", este sursa perfectionarii permanente a educatorului menit sa dea o "alta crestere" elevilor sai.
Toate cele cinci capitole ale cartii sustin vocatia de pedagog a lui Simion Mehedinti, care este preocupat de dezvoltarea invatamantului romanesc, plecand de la elaborarea unei teorii si a unei politici educationale bazate pe valoarea muncii